Käyttö- ja toimitusehdot
voimassa 1.8.2021 alkaen
Yleistä verkkokaupasta
Verkkokaupan tuotteita myy Marilta (Y-tunnus: 3202559-5). Tuotteita myydään täysi-ikäisille yksityishenkilöille sekä yrityksille Suomeen. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron (24 %). Pidätämme oikeuden toimitusehtojen, hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.
Tilaaminen
Tuotteet tilataan internetin välityksellä osoitteen www.marilta.fi verkkokaupasta siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö toimituskuluineen kassalla. Kaikki tehdyt tilaukset ovat sitovia.
Kaikki onnistuneet tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen kokonaishinta, toimituskulut ja luetellaan tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti.
Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin ja hyväksyt ne tekemällä tilauksen.
Tarkista ennen tilauksen tekemistä, että yhteystietosi ja vastaanotto-osoite ovat oikein. Asiakas vastaa antamiensa tietojen oikeellisuudesta.
Jos huomaat tilauksen jälkeen virheitä antamissasi tiedoissa, ole pikaisesti yhteydessä meihin sähköpostitse. Tiedot saadaan korjattua, jos tilaus ei ole vielä ehtinyt lähtemään.
Tarjouskyselyt isommista eristä sekä mahdolliset erikoistilaukset tehdään sähköpostilla mari@marilta.fi
Toimitustapa ja -kulut
Tilaus toimitetaan valitsemallasi toimitustavalla valitsemaasi toimituspisteeseen. Toimituksen kulut ja vaihtoehdot esitetään ostoskori- ja kassasivulla.
Voit valita toimittajaksi Postin, DB Schenkerin tai noudon. Toimituskuluton vaihtoehto on nouto Tervakosken Coconutista liikkeen aukioloaikojen puitteissa.
Toimituskulut:
DB Schenker 6,50 €
Posti 6,90 €
Posti kotiinkuljetus 13,90 €
Ilmoittaakseen tilauksen saapumisesta kuljetusyhtiö tarvitsee toimivan matkapuhelinnumeron.
Tilaukset toimitetaan kuljetusyhtiölle pääsääntöisesti 1–2 arkipäivän kuluttua tilauksesta. Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Kuljetusyhtiöiden ruuhkatilanteiden (useimmiten sesonkiaikana) vuoksi lähetyksiä saatetaan ohjata lähistöllä olevaan toiseen noutopisteeseen. Verkkokauppa ei voi vaikuttaa tähän eikä täten ole vastuussa niistä.
Nouto Tervakosken Coconutista liikkeen aukioloaikojen puitteissa on maksuton. Nouto-osoite:
Tervakosken Coconut
Tervalantie 4
12400 Tervakoski
Kun tilaus on noudettavissa, siitä ilmoitetaan sähköpostilla. Noudathan tilauksesi mahdollisimman pian. Tilausta säilytetään noudettavana 14 vrk sen valmistumisesta lukien.
Maksaminen ja maksutavat
Tuotteet ja niiden toimituskulut maksetaan tilauksen yhteydessä verkkokaupan kassalla.
Maksutapoina käytettävissäsi on:
- Kaikkien kotimaisten pankkien verkkomaksupainikkeet (Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken ja S-Pankki).
- Lasku- ja osamaksupalvelu: Collector Bank
- Korttimaksaminen: Visa, Visa Electron, Mastercard, Eurocard ja American Express
- Mobiilimaksaminen: MobilePay
Maksupalvelutarjoaja
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com
Kaikki maksut suoritetaan turvallisesti salatussa yhteydessä.
Walley Lasku/Osamaksu
Joustoa ja valinnanvapautta – maksa kerralla tai osissa, valitsemassasi tahdissa
Luottoehdot
Laskun ja luoton myöntäjä on Collector Bank AB, Lilla Bommens Torg 11, Box 11914, SE-404 39. Lisätietoja www.walley.fi
Saat täydelliset ehdot ja tiedot Walley Laskusta ja Tililuotosta seuraavista linkeistä: Ehdot ja SECCI
Vaihto- ja palautusehdot
Sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa, vaihtaa tai palauttaa koko tilauksesi tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. 14 vuorokauden jälkeen tilaus katsotaan hyväksytyksi.
Ota ensin yhteyttä sähköpostitse mari@marilta.fi ja tee kirjallinen ilmoitus palautuksesta, peruutuksesta tai vaihtamisesta. Saat sähköpostivastauksessa tarkemmat toimintaohjeet.
Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Palautusoikeus ei koske avattuja hygieniatuotteita.
Palauttaminen:
Tee vapaamuotoinen ilmoitus sähköpostilla osoitteeseen mari@marilta.fi 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Saat sähköpostivastauksessa tarkemmat toimintaohjeet.
Marilta ei vastaa tilauksen palauttamisen kuluista.
Tilauksen peruutuksesta veloitamme 10 euroa käsittelykuluja. Paketin palauduttua meille hyvitämme mahdollisimman pian käytetyn maksutapatarjoajan kautta mahdollisen jäännöksen tilauksen tuotteiden osalta.
Jos palautettu tuote todetaan avatuksi, käytetyksi tai siihen on syntynyt muunlaisia jälkiä, niin asiakas on vastuussa tavaran arvon alenemisesta. Marilta:lla on oikeus periä tavaran arvon alenemista vastaava summa, jos tavara on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt. Marilta voi kieltäytyä kokonaan palauttamasta maksamaasi summaa, jos tavara on muuttunut esim. käyttämisen vuoksi myyntikelvottomaksi.
Tilauksen noutamatta jättäminen ei ole peruutus.
Palautusosoite:
Marilta, puh. 0400 907 698
Tervalantie 4
12400 Tervakoski
Marilta ei vastaa palautuskuluista.
Pidätämme oikeuden evätä tilaus esim. maksamattomien tai lunastamattomien tilauksien tai toistuvasti palautuvien tilausten johdosta. Näissä tapauksissa olemme erikseen yhteydessä.
Noutamaton paketti
Tilauksen noutamatta jättäminen ei ole palautus. Lunastamattomasta paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, vähennämme 10 euron käsittelykulun, alkuperäiset toimituskulut sekä palautuksesta aiheutuneet kulut asiakkaalle palautettavasta ostosummasta.
Noutamattoman tilauksen uudelleen lähettämisestä veloitamme 10 euron käsittelykulun lisäksi paketin palautuksen ja uudelleen toimituksen kulut.
Paketin palauduttua meille hyvitämme mahdollisimman pian käytetyn maksutapatarjoajan kautta mahdollisen jäännöksen tilauksen tuotteiden osalta.
Ongelmatilanteet
Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta/väärästä tuotteesta tulee tehdä viipymättä osoitteeseen mari@marilta.fi vastaanotettuanne tilauksenne, kuitenkin viimeistään 14 vrk kuluessa. 14 vuorokauden jälkeen tilaus katsotaan hyväksytyksi.
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa vaihto- ja palautusehdoissa mainituille tahoille. 14 vuorokauden jälkeen tilaus katsotaan hyväksytyksi.
Jos paketti on vioittunut kuljetuksen aikana, on sinun tehtävä välittömästi reklamaatio kuljetuksen toimittaneelle taholle (Posti, Matkahuolto tai DB Schenker). Liitä reklamaatioosi tilausvahvistuksesta löytyvät yksilöintitiedot sekä kuvat vaurioituneesta pakkauksesta tai tuotteesta. Ilmoita lähettämästäsi reklamaatiosta mari@marilta.fi.
Erimielisyydet
Verkkokaupalla on lakisääteinen virhevastuu myydyistä tuotteista. Reklamaatiotapauksissa pyydämme olemaan yhteydessä mari@marilta.fi. Kuluttajalla on oikeus viedä mahdolliset riitatilanteet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.
Pyrimme sopimaan tilaustasi koskevat mahdolliset erimielisyydet ensisijaisesti sopimalla, joten otathan yhteyttä mari@marilta.fi sopiaksemme asian.
Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).